Published on 18-11-2021, Last modified on 18-11-2021

Human Rights Week: Het Grote Woke-Debat

06/12/2021 @ 18:30:00
De Centrale | Kraankindersstraat 2, 9000 Gent

Het grote Woke debat van Universiteit Gent in samenwerking met Arteveldehogeschool!

Woke. De term die het bloed van verschillende generaties doet koken van woede, frustratie of net vervult met overtuiging. Wat doet het met jou? In Het grote Woke-debat tijdens de jaarlijkse Mensenrechtenweek van de Universiteit Gent bieden academici, studenten en journalisten een brede waaier aan perspectieven op het fenomeen.

Prof. Walter Weyns (Universiteit Antwerpen) en Sibo Kanobana (UGent) gaan de strijd aan. De ene schreef ‘Woke’, de andere ‘Zwarte Bladzijden’. Ook auteur van ‘Overleven met de dood’, Marie Bamutese en Anouk Torbeyns, redactrice bij StampMedia gooien zich in het debat. Ten slotte delen studenten Criminologie en Psychologie, Elise Maes en Aynur Kabak, hun perspectief. Moderator van dienst is Peter Verlinden, voormalig VRT-journalist en gastdocent bij KU Leuven.

Verwacht je aan boeiende gesprekken, afgewisseld door culturele intermezzo’s, zoals woke spoken word. Na het debat kan je zelf de discussie verder zetten met een drankje.

Deelname kan met CSTicket, of online.

Meer info over het programma en inschrijving:

KLIK HIER